Slow learning

2015-06-22 21:11

SLOW LEARNING

 

Σήμερα που όλα γύρω μας εξελίσσονται με ιδιαίτερα ταχείς ρυθμούς, στον τομέα της εκπαίδευσης προτείνεται η ιδέα της “αργής μάθησης” (slow learning).

Αποτελεί την εκπαιδευτική διαδικασία κατά την οποία η μάθηση είναι διαδραστική κι όχι βιαστική, όπου υπάρχει ο χρόνος και το ενδιαφέρον έτσι ώστε η κατανόηση να έχει μεγαλύτερη σημασία από την κάλυψη και να προάγει ως υψηλή αξία την αλληλεπίδραση μεταξύ δασκάλου και μαθητών.

Βασικά επιδιώκει να προωθήσει τη μάθηση σε βάθος, παρά να ακολουθήσει ένα απαξιωμένο πρόγραμμα σπουδών βασισμένο σε στόχους, επιθεωρήσεις και αναξιόπιστα συνήθως πρότυπα. Η εναλλακτική αυτή εκπαίδευση ενθαρρύνει μια πιο προσωπική, βιωματική και λιγότερο αυστηρή μάθηση έτσι ώστε ο τρόπος που κάποιος μαθαίνει να είναι πιο σημαντικός από τα αποτελέσματα.

Η ευχαρίστηση της μάθησης έγκειται στη δυνατότητα του μαθητή να μάθει πώς να μαθαίνει καθώς επίσης και στην ευκαιρία να ακούσει τι οι άλλοι έχουν μάθει, με σκοπό να αποκτήσει μια βαθύτερη κατανόηση της αλήθειας και της χρησιμότητας της γνώσης.

Η διαδικασία αυτή μπορεί να παραλληλισθεί με τα ακόλουθα λόγια του Αριστοτέλη:

“Η επιθυμία να γίνουμε φίλοι είναι γρήγορη διαδικασία, αλλά η φιλία είναι σαν την αργή ωρίμανση των καρπών. ”

Συμπερασματικά η διαδικασία του slow learning:

  • συνδέει τη γνώση με την πραγματική μάθηση

  • προωθεί τη μάθηση σε βάθος

  • στηρίζεται στα ενδιαφέροντα του μαθητή

  • προωθεί την έρευνα και το διάλογο

  • επιτρέπει την αυθεντική μάθηση

  • υποστηρίζει και υποστηρίζεται από τη μάθηση στην ομάδα

  • προασπίζει την απόλαυση της μάθησης

  • μετατρέπει την εκπαίδευση σε ταξίδι γνώσης κι όχι αγώνα

  • αναπτύσσει αξίες και ηθική

  • διαρκεί μια ζωή

Η ιδέα του slow learning είναι προ των πυλών, με την ελπίδα να ανακτήσει μια εμπειρία εκμάθησης πιο προσωπική και αυθεντική. Πιθανώς κάτι κρίσιμο στην εκπαιδευτική διαδικασία να μας έχει παραπέσει…

Παναγιώτης Φ. Μοίρας Καθηγητής-Συγγραφέας Φυσικής


 

Πίσω

Αναζήτηση στο site

© 2012 Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα